• A kosárlabda lepattintása (labdavezetése) nélkül a labdával nem lehet két lépésnél többet haladni.Ha ezt a játékos nem tartja be, akkor lépéshibát ítélnek ellene, és az ellenfél folytathatja a játékot.
  • A másik ehhez hasonló szabály az, hogy ha a játékos befejezi a labdavezetést, akkor nem kezdheti azt újra, mert az "kétszer indulás", és a labdát az ellenfél kapná meg.
  • Ha az ellenféltől valaki kosarat akar szerezni, és ezt mi megszeretnénk akadályozni nem szabad megütni a kezét, meglökni, ütközni vele és ehhez hasonlók.
  • A 3 pontos vonalon kívüli kosár három pontot ér, ezt távoli dobásnak nevezik, a vonalon belüli pedig kettőt ér, ezt középtávoli vagy-ha a büntetőterületen belülről történik, akkor-közeli dobásnak nevezik.
  • Ha valakit dobás közben faultolnak (szabálytalankodnak vele), de a dobó bedobja a labdát, akkor ért a kosár, és plusz 1 büntetődobást végezhet el, míg ha nem ment be a labda, akkor annyi büntetődobás jár neki, ahány pontos (2 vagy 3) volt a dobási kísérlet. 
  • A FIBA szabályai szerint 5 személyi hiba után a játékost le kell cserélni, és nem térhet vissza a játéktérre.
  • Ha a támadó csapat a félpályán átvitte a labdát, azt már nemszabad visszavinni a védő térfélre, mert az visszajátszás, és ilyenkor az ellenfél kapja meg a labdát.Ahhoz, hogy a támadótérfélre átvigye a labdát, a csapatnak 8 másodperc áll rendelkezésére.
  • A labda akkor van kint, hogyha az alapvonalon vagy az oldalvonalon kívül lepattan, vagy olyan játékost vagy tárgyat érintt, aki/ami szintén kint van.Ha nem pattan le vagy rájuk, és vissza tudják juttatni a pályára, a játék folytatódhat.
  • Ha egy játékos felugrik labdával a kezében (például dobáshoz), de úgy esik vissza a földre, hogy még mindig a kezében van a labda, akkor az lépéshiba.
  • A támadó játékos nem tartózkodhat a büntetőterületen belül egyhuzamban 3 másodpercnél tovább.Ha ezt megteszi, a labdát elveszik a vétkes játékos csapatától.
  • A támadó csapatnak 24 másodperce (támadóideje) van, hogy kosárra dobjon.Ha lejár a támadóidő, elveszítik a labdát.A támadóidő újraindul, ha a labda érinti a gyűrűt, de ha csak palánkot ér a labda, az óra megy tovább.

Készíts ingyenes honlapot Webnode